Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Strona głównaWsparcieNajczęściej zadawane pytania

  • Tonera nie można umieścić w drukarce

    (kształt lub forma produktu nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym)

    możliwe przyczyny

    • Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

      możliwe rozwiązanie problemu

      Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

    • Toner nie jest kompatybilny z twoją drukarką

      możliwe rozwiązanie problemu

      Sprawdź opis na opakowaniu produktu, lub skontaktuj się ze swoim sprzedawcą ustalając kompatybilność instalowanego produktu. Jeśli produkt nie jest kompatybilny z twoim urządzeniem, pod żadnym pozorem nie próbuj go instalować. Wymień produkt na inny kompatybilny z tą drukarką.

    • Uszkodzenie mechaniczne

      możliwe rozwiązanie problemu

      Przyjrzyj się produktowi. Jeśli produkt posiada wyraźne ślady uszkodzenia, nie próbuj go instalować. Zainstaluj produkt wolny od uszkodzeń.

  • Po zainstalowaniu tonera drukarka nie drukuje

    (drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia)

    możliwe przyczyny

    • Drukarka nie została podłączona do zasilania

      możliwe rozwiązanie problemu

      Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki.

    • Błąd połączenia drukarki z komputerem

      możliwe rozwiązanie problemu

      Sprawdź kabel łączący komputer z drukarką. W przypadku uszkodzenia kabla wymień na nowy, wolny od uszkodzeń.

    • Błąd oprogramowania

      możliwe rozwiązanie problemu

      Sprawdź zainstalowany sterownik drukarki. Zaktualizuj go korzystając z dołączonych materiałów wraz z drukarką lub kontaktując się z serwisem twojej drukarki.

    • Niezamknięta pokrywa urządzenia:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Domknij dokładnie pokrywę urządzenia i powtórz procedurę drukowania.Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

    • Brak papieru - lub nie domknięta pokrywa zasobnika

      możliwe rozwiązanie problemu

      Sprawdź zasobnik papieru w drukarce. Uzupełnij zasobnik i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

    • Nieusunięte zabezpieczenia transportowe:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

    • Wyczerpany toner do drukarki:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Wyczerpany proszek w kartridżu tonerowym, wymień produkt na nowy i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

    • Zacięty papier w drukarce:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi.

    • Wyeksploatowany bęben drukarki:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), a w przypadku wyczerpania limitu pracy bębna, zespołu bębna lub innego materiału eksploatacyjnego (fuser, fuser kit, transfer kit), wymień na nowy i ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Zanieczyszczone wnętrze urządzenia:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia - miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Awaria drukarki:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.
      Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta urządzenia.
      WAŻNE !
      Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia, jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się Tonery Passo objęte są specjalnym programem drukuj bezpiecznie, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub wypełnij formularz kontkatowy i zgłoś problem a w szybkim czasie skontaktujemy się z tobą.

  • Drukarka drukuje nieprawidłowo- wydruki są zanieczyszczone

    (kartka po wydrukowania posiada wyraźne zanieczyszczenia takie jak: plamy, rozmazane kolory, nie jednolite przetarcia druku, lub drukuje blado, czy nierównomiernie)

    możliwe przyczyny

    • Zanieczyszczone wnętrze urządzenia:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia - miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia.
      W wszystkich urządzenia (zwłaszcza drukarkach kolorowych) brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Nieprawidłowe przechowywanie produktu:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Na opakowaniu produktu znajdują się ikony informujące o sposobie jego przechowywania. Magazynowanie produktu w nieodpowiednich warunkach (duża wilgotność, wysoka lub niska temperatura), lub w nie odpowiednim ułożeniu (pionowe położenie), może zaszkodzić twoim wydrukom. W takim wypadku odczekaj kilkadziesiąt minut przed ponownym włożeniem produktu do drukarki, następnie mocno wstrząśnij tonerem i ponownie włóż do urządzenia. Pamiętaj, że produkt (zwłaszcza przy zdjętym zabezpieczeniu) może w trakcie wstrząsania uwolnić część proszku zamkniętego wewnątrz obudowy. Najczęstszym objawem powyższego zjawiska, jest nierównomierny wydruk np. druk tylko z lewej strony.

    • Błędne ustawienia urządzenia:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień, tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędu druku takie jak, rozmyte kolory, nie trwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, może to spowodować poważna usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej. Ważne ! za nim zdecydujesz się na druk na foli czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku laserowego, inne przeznaczenie tego materiału może go wykluczyć w stosowaniu w twojej drukarce.

    • Nieusunięte zabezpieczenia transportowe:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). W wyjątkowych sytuacjach pomimo nie zdjętych zabezpieczeń drukarka wykona kilka zleceń druku, lecz jakość ich nie będzie prawidłowa. Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

    • Awaria drukarki:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.
      Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta urządzenia.
      WAŻNE !
      Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia, jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się Tonery Passo objęte są specjalnym programem drukuj bezpiecznie, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub wypełnij formularz kontaktowy a w szybkim czasie skontaktujemy się z tobą.

  • Komunikaty sygnalizujące błędy drukowania

    (problemy w komunikacji materiału z drukarką, inne informacje wyświetlane na drukarce)

    możliwe przyczyny

    • Zanieczyszczone wnętrza urządzenia:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Po dłuższym okresie czasu, (miesięczne obciążenie drukarki - patrz instrukcja obsługi urządzenia) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru, również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia.
      W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

    • Funkcje chipa elektronicznego:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Nie które modele naszych produktów wyposażone są w inna wersję chipa elektronicznego, który może nie obsługiwać części funkcji drukarki. Zazwyczaj jest to połączone ze znaczną różnicą w cenie, ale nigdy nie wpływa na jakość czy wydajność naszego produktu. W takich sytuacjach mimo komunikatów typu (inny materiał drukujący) na drukarce, lub wyłączonej funkcji licznika wydrukowanych stron, można swobodnie drukować w oczekiwaniu dobrej jakości druku. Część takich funkcji jest specjalnie zarezerwowana przez producenta urządzenia tylko dla jego produktów i nie możliwa do uzyskania dla innych producentów. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących twojego produktu skorzystaj z naszej, infolinii 0 801 200 300 lub z zakładki formularz kontaktowy.

    • Awaria drukarki:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.
      Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta urządzenia.
      WAŻNE !
      Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia, jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy a my postaramy się ci pomóc.

    • Awaria produktu:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się Tonery Passo objęte są specjalnym programem drukuj bezpiecznie, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub wypełnij formularz kontaktowy a w szybkim czasie skontaktujemy się z tobą.

  • Głośna praca urządzenia

    inny problem z drukowaniem

    możliwe przyczyny

    • Zanieczyszczone wnętrze urządzenia:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Po dłuższym okresie czasu, (miesięczne obciążenie drukarki - patrz instrukcja obsługi urządzenia) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru, również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia.
      W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Częstym objawem takiego przypadku jest głośna praca urządzenia w trakcie wykonywania polecenia druku. Piszczenie, odgłos ocieranych elementów w drukarce, „ciężka praca urządzenia” są ostatnim momentem do podjęcia decyzji o zgłoszeniu „konserwacji urządzenia”. Każda drukarka posiada wiele elementów mechanicznych, które na bieżąco powinny smarowane, konserwowane a nawet wymieniane w przypadku znacznego zużycia. Zbyt długa zwłoka może spowodować poważną awarię wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

    • Wyjątkowe warunki pracy:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Warunki panujące w pomieszczeniu pracujacego urządzenia, mogą mieć znaczący wpływ na jego awaryjność. Warunki zwiększonego zanieczyszczenia, (hale produkcyjne, obiekty odkryte, wysokie zapylenie, wysoka temperatura pomieszczenia itp.) lub ekstremalnych temperatur, mogą powodować przejściowe lub trwałe problemy z drukowaniem. Sprawdź w instrukcji obsługi swojego urządzenia, zanim zdecydujesz się na wykorzystywanie go w podobnych warunkach. Jeśli instrukcja zezwala na pracę w takim środowisku, pamiętaj by częściej korzystać, z usługi konserwacji i dbać o czystość i odpowiednie warunki pomieszczenia.

    • Awaria drukarki:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się Tonery Passo objęte są specjalnym programem drukuj bezpiecznie, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub wypełnij formularz kontaktowy a w szybkim czasie skontaktujemy się z tobą.

    • Awaria produktu:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się Tonery Passo objęte są specjalnym programem drukuj bezpiecznie, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub wypełnij formularz kontaktowy a w szybkim czasie skontaktujemy się z tobą.

  • Wysypany proszek wewnątrz urządzenia

    inny problem z drukowaniem

    możliwe przyczyny

    • Konstrukcja urządzenia:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Część stosowanych na rynku urządzeń, jest tak skonstruowana by resztki opadającego proszku tonerowego, zbierały się w specjalnie do tego celu przeznaczonym miejscu (korytko, zbiornik resztkowy itp.). Po usunięciu materiałów eksploatacyjnych z urządzenia, często przedstawia nam się widok (zwłaszcza w kolorowych drukarkach) rozsypanego proszku na dnie drukarki. Takie zjawisko jest przewidziane przez producenta urządzenia i nie świadczy o jego awarii. Jednak w tych modelach drukarek, należy częściej przeprowadzać konserwację i jej czyszczenie.

    • Nieprawidłowa instalacja produktu:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Przed zainstalowaniem kartridża tonerowego w urządzeniu, wymagane jest zdjęcie zabezpieczeń transportowych. Nieprawidłowe usunięcie zabezpieczeń (zbyt gwałtowne szarpnięcie, uszkodzenie tej części kartridża, pozostawienie resztek zabezpieczenia w kartridżu) może jednak doprowadzić do nieprawidłowej pracy urządzenia. Jednym z objawów to wysypywanie części proszku w toku pracy w wyniku nieszczelności na styku urządzenia z kartridżem.
      WAŻNE !

      nigdy nie poddawaj swojego kartridża żadnym modyfikacjom i czy przeróbkom, ingerencja w nasz oryginalny kartridż przerywa gwarancję i często doprowadza do podobnych objawów.

    • Niesprawny kartridż tonerowy:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Nieprawidłowy transport, złe przechowywanie produktu, jest częstą przyczyną jego rozszczelnienia a w rezultacie wysypania proszku w trakcie pracy w urządzeniu. Pamietaj o prawidłowych warunkach przechowywania i transportu najlepiej w naszych oryginalnych opakowaniach. Jesli jednak wykluczysz wystąpienie uszkodzenia z takich przyczyn, nasz serwis po wykluczeniu ewidentnych uszkodzeń mechanicznych podejmuje się wymiany produktu na nowy.

  • Zmniejszona wydajność produktu

    inne problemy z drukowaniem

    możliwe przyczyny

    • Ustawienia drukowania:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Część drukarek laserowych, jest wyposażona w funkcję drukowania ekonomicznego.
      Taka funkcja w większości wypadków ma ograniczony wpływ na parametry drukowania i nie jest domyślnym parametrem ustawień drukarki. Jeśli zależy ci na wysokiej wydajności, włącz funkcję ekonomicznego druku w ustawieniach drukarki, i ciesz się zwiększoną wydajnością naszego kartridża.
      UWAGA !
      Ilość stron możliwa do wydrukowania dla naszych tonerów laserowych, podawana jest zgodnie parametrami norm ISO 19752. Testowy wydruk zgodny z tymi normami jest odzwierciedleniem około 5% zadrukowania kartki A4. Norma ma tylko formę porównawczą dla różnych marek tego samego produktu, a drukowanie z innym procentem zadrukowania, może wykazać znaczące różnice w wydajności.

    • Różnorodny cykl pracy:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Bardzo duży wpływ na ilość wydrukowanych kartek, może mieć różnorodny cykl pracy danego urządzenia. Jeśli dla danego urządzenia wyślemy polecenie drukuj z jednorazowym zleceniem 2 000 kartek tego samego wydruku, możemy osiągnąć dużo lepsze rezultaty w ilości wydrukowanych stron, niż np. przy kilkuset zleceniach różnorodnych wydruków. Dzieje się tak ze względu na zastosowaną mechanikę powielanego obrazu tej technologii, oraz różnorodne pokrycie procentowe pojedynczej strony.
      Również zastosowanie innych nośników niż papier (folia, etykiety, papier o zwiększonej gramaturze) może zwiększyć zużycie twojego kartridża.
      Jeśli chcesz zachować parametry wydajności twojego kartridża, staraj się drukować z zastosowaniem licznika kopii do wydrukowania, unikając wielu pojedynczych zleceń dla tego samego wydruku

    • Wysokie pokrycie strony:

      możliwe rozwiązanie problemu

      Stosując wysokie zaczernienie pojedynczej kartki, nie można liczyć na zachowanie parametrów wydajności kartridża tonerowego. Testy na podstawie, których określono taki parametr (ISO) zostały wykonane z użyciem wydruku z ok. 5% pokryciem obrazu. Również sposób rozmieszczenia zaczernienia kartki oraz różnorodność graficzna może zakłócić ostateczny wynik ilości wydrukowanych stron. Pamiętaj, więc, że każdy wydruk o zwiększonym polu zadruku może mieć znaczący wpływ na ostateczny wynik wydajności zakupionego kartridża.