Kartridża nie można umieścić w drukarce
(kształt lub forma produktu nie pozwala na umieszczenie go w drukarce w miejscu do tego przeznaczonym)
możliwe przyczyny
Nieusunięte zabezpieczenie transportowe:
możliwe rozwiązanie problemu
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.
UWAGA !
Niektóre wkłady atramentowe, posiadaja dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie ubu zabezpieczeń.
Kartridz nie jest kompatybilny z twoją drukarką:
możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź opis na opakowaniu produktu (lista drukarek), lub skontaktuj się ze swoim sprzedawcą ustalając kompatybilność instalowanego produktu. Jeśli produkt nie jest kompatybilny z twoim urządzeniem, pod żadnym pozorem nie próbuj go instalować. Wymień produkt na inny kompatybilny z tą drukarką.
Uszkodzenie mechaniczne produktu:
możliwe rozwiązanie problemu
Przyjrzyj się produktowi , jeśli produkt posiada wyraźne ślady uszkodzenia, nie próbuj go instalować, zainstaluj produkt wolny od uszkodzeń.
Po zainstalowaniu kartridża drukarka nie drukuje
(drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia)
możliwe przyczyny
Drukarka nie została podłączona do zasilania
możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki.
Błąd połączenia drukarki z komputerem:
możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź kabel łączący komputer z drukarką, w przypadku uszkodzenia kabla wymień na nowy wolny od uszkodzeń.
Błąd oprogramowania:
możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zainstalowany sterownik drukarki, zaktualizuj go korzystając z dołączonych materiałów wraz z drukarką, lub kontaktując się z serwisem twojej drukarki.
Brak papieru:
możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zasobnik papieru w drukarce, uzupełnij zasobnik i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).
Nieusunięte zabezpieczenia transportowe:
możliwe rozwiązanie problemu
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.
UWAGA !
Niektóre wkłady atramentowe, posiadaja dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie ubu zabezpieczeń.
Wyczerpany tusz w kartridżu do drukarki:
możliwe rozwiązanie problemu
Wymień produkt na nowy i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).
Podstawowym objawem wyczerpanego medium drukującego jest niewyraźny druk, lub przy całkowitym wyczerpaniu brak drukowanego obrazu.Zacięty papier w drukarce:
możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi urzadzenia.
Wyeksploatowane elementy drukarki:
możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki). W przypadku wyczerpania limitu pracy innych elementów eksploatacyjnych (głowica, rolki itp.) wymień je na nowe i ponownie uruchom procedurę drukowania.
Zaschnięty tusz w drukarce:
możliwe rozwiązanie problemu
Jedną z podstawowych zasad obsługi a przy tym gwarancji prawidłowej pracy drukarki atramentowej, jest unikanie częstych zmian kartridży w drukarce. Każdy tusz przed zainstalowaniem w urządzeniu, jest wyposażony w zabezpieczenie transportowe (taśma zabezpieczająca, klip transportowy, zatyczka plastikowa), które trzeba usunąć przed jego instalacją. Kartridż, który raz został usunięty z drukarki przed wyczerpaniem tuszu, jest poważnie narażony na wyschnięcie i nie powinien być instalowany ponownie. Często instalowanie takiego produktu w drukarce doprowadza do braku drukowanego obrazu oraz do konieczności wymiany kartridża na nowy.
Kolejnym elementem sprzyjającym zasychaniu tuszu w drukarce, jest bardzo rzadkie jej używanie. Każda drukarka jest wyposażona w specjalne miejsce, w którym zabezpieczony tusz przed wyschnięciem oczekuje na kolejne polecenie drukowania. Takie miejsce „parkowania” zabezpiecza kartridż przed wyschnięciem tylko na określony i nie jest w stanie zastąpić zabezpieczenia transportowego. Dłuższe przestoje w druku mogą więc, doprowadzić do zaschnięcia nawet mało używanego kartridża. Część producentów drukarek przewidziało taką sytuację, wprowadzając funkcję w sterownikach drukarki pod nazwą np. „czyszczenie dysz”, „kalibracja wydruku”, „test” itp. Zaleca się więc po dłuższym nie używaniu drukarki, zastosowanie takiej funkcji, która może pomóc w rozwiązaniu podobnego problemu. W skrajnych przypadkach (całkowicie zaschnięty tusz) może być wymagana, wymiana kartridża na nowy, a nawet konserwacja drukarki.UWAGA !
Niektóre wkłady atramentowe, posiadaja dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usuniecie ubu zabezpieczeń.
Częstą przyczyną zaschnięcia tuszu w drukarce jest nieusunięte drugie zabezpieczenie transportowe, które w rezultacie może doporwadzić do zapowietrzenia głowicy drukującej urządzeniai.
Awaria drukarki:
możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.
WAŻNE!
Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy a my postaramy się ci pomóc.Awaria produktu:
możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się tusze Passo objęte są specjalnym programem drukuj bezpiecznie. Zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub wypełnij formularz kontaktowy a w szybkim czasie skontaktujemy się z tobą.
Drukarka drukuje nieprawidłowo
(kartka po wydrukowania posiada wyraźne zanieczyszczenia takie jak: plamy, rozmazane kolory, niE jednolite przetarcia druku, lub drukuje blado, czy nierównomiernie)
możliwe przyczyny
Zanieczyszczone wnętrze urządzenia
możliwe rozwiązanie problemu
Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”). W tym czasie w miejscu „parkowania” głowicy, zbierają się resztki zaschniętego tuszu, które przy braku przewidzianej w instrukcji urządzenia drukarki, konserwacji i czyszczenia urządzenia, mogą powodować poważne zanieczyszczenia w druku.
Unikaj częstych zleceń tego samego druku, nie przekładaj zbyt często kartridży w drukarce (tylko po ich całkowitym wyczerpaniu), a w ten sposób unikniesz niepotrzebnego zużycia tuszu i dodatkowych zanieczyszczeń drukarki. Jeśli zauważyłeś zanieczyszczenia na swojej wydrukowanej kartce, zacznij od polecenia „czyszczenie dysz” w oprogramowaniu zainstalowanym dla tej drukarki, lub skorzystaj kilkakrotnie z opcji drukowania testu. W ten sposób możesz udrożnić dysze kartridża i ponownie przygotować kartridż do druku.Nieprawidłowe przechowywanie produktu
możliwe rozwiązanie problemu
Na opakowaniu produktu znajdują się ikony informujące o sposobie jego przechowywania. Magazynowanie produktu w nieodpowiednich warunkach (duża wilgotność, wysoka lub niska temperatura), lub w nieodpowiednim ułożeniu, może zaszkodzić twoim wydrukom. A nawet spowodować trwałe uszkodzenie kartridża. W takim wypadku odczekaj kilkadziesiąt minut przed ponownym włożeniem produktu do drukarki, i spróbuj wydrukować ponownie. Jeśli kilkukrotne powtórzenie tej procedury nie przynosi odpowiednich rezultatów, skorzystaj z innych porad dotyczących podobnych objawów i w ostateczności wymień produkt na nowy.
Źle przeprowadzona kalibracja urządzenia
możliwe rozwiązanie problemu
Zazwyczaj instalacja nowego kartridża w drukarce, automatycznie uruchamia procedurę kalibracji. Brak lub błędne jej przeprowadzenie, może skutkować niewyraźnym drukiem, czy przesunięciem barw składowych na wydruku. W takim wypadku skorzystaj ponownie z polecenia kalibracji, i postępuj zgodnie z jej instrukcjami. W ten sposób problem powinien zostać rozwiązany.
Błędne ustawienia urządzenia
możliwe rozwiązanie problemu
Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień. Tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędy druku takie jak: rozmyte kolory, nietrwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia, papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez Ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, ponieważ może to spowodować poważną usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.
Ważne !Zanim zdecydujesz się na druk na folii czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku atramentowego. Inne przeznaczenie tego materiału (np. do drukarki laserowej, kserokopiarki) zazwyczaj wyklucza zastosowanie go w twojej drukarce i może w rezultacie doprowadzić nawet do zalania wnętrza drukarki tuszem z kartridża.
Nie usunięte zabezpieczenia transportowe
możliwe rozwiązanie problemu
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Takie zabezpieczenie (taśma zabezpieczająca, klip, zatyczka plastikowa) jest jednorazowe i może nie spełniać swojego zadania przy ponownym użyciu. Zazwyczaj próba instalacji kartridża z zabezpieczeniem kończy się niepowodzeniem (klip, lub zatyczka uniemożliwia włożenie kartridża do drukarki), jednak w wielu wypadkach (taśma zabezpieczająca) udana próba instalacji kartridża, kończy się brakiem wydruku, lub wręcz brakiem jakiejkolwiek reakcji kartridża na polecenie druku
Awaria drukarki
możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.
Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy awaria dotyczy twojego urządzenia, jest próba wydruku na innym materiale eksploatacyjnym, jeśli problem się powtórzy, zgłoś się do serwisu producenta urządzenia.
WAŻNE !
Pamiętaj, że stosowanie naszych produktów nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia, jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub skorzystaj z zakładki formularz kontaktowy a my postaramy się ci pomóc.Awaria produktu
możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się Kartridże Passo objęte są specjalnym programem drukuj bezpiecznie, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub wypełnij formularz kontaktowy a w szybkim czasie skontaktujemy się z tobą.
Głośna praca urządzenia
(inne problemy z drukowaniem)
możliwe przyczyny
Zanieczyszczone wnętrza urządzenia
możliwe rozwiązanie problemu
Po dłuższym okresie czasu, (miesięczne obciążenie drukarki - patrz instrukcja obsługi urządzenia) w każdej drukarce zbierają się resztki tuszu czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia.
W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji zwłaszcza elementów mechanicznych (rolki, prowadnice) może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Częstym objawem takiego przypadku jest głośna praca urządzenia w trakcie wykonywania polecenia druku. Piszczenie, odgłos ocieranych elementów w drukarce, „ciężka praca urządzenia” są ostatnim momentem do podjęcia decyzji o zgłoszeniu „konserwacji urządzenia”. Każda drukarka posiada wiele elementów mechanicznych, które na bieżąco powinny być smarowane, konserwowane a nawet wymieniane w przypadku znacznego zużycia. Zbyt długa zwłoka, może spowodować poważną awarię wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.Wyjątkowe warunki pracy
możliwe rozwiązanie problemu
Warunki panujące w pomieszczeniu pracy urządzenia, mogą mieć znaczący wpływ na jego awaryjność. Warunki zwiększonego zanieczyszczenia, (hale produkcyjne, obiekty odkryte, wysokie zapylenie, wysoka temperatura pomieszczenia itp.) lub ekstremalnych temperatur, mogą powodować przejściowe lub trwałe problemy z drukowaniem. Technologia druku atramentowego jest wyjątkowo czuła na takie warunki zewnętrzne. Sprawdź instrukcję obsługi swojego urządzenia, zanim zdecydujesz się na wykorzystywanie go w podobnych warunkach. Jeśli instrukcja zezwala na pracę w takim środowisku, pamiętaj by częściej korzystać z usługi konserwacji, dbać o czystość i odpowiednie warunki w pomieszczeniu.
Awaria drukarki
możliwe rozwiązanie problemu
Czasami uszkodzenia mechaniczne powstałe wewnątrz urządzenia, mogą doprowadzić do głośnej pracy a w konsekwencji do poważnej awarii. Brak bieżącej konserwacji, dostające się z zewnątrz obce przedmioty, (spinacze, zszywki, pozostałości papieru), trudne warunki pracy, sprzyjają podobnym awariom. W takim przypadku możesz oddać urządzenie do naszego serwisu (zgłoszenie serwisowe), który oceni skalę awarii i w zależności od potrzeby wykona konserwację lub naprawi urządzenie zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Awaria produktu
możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Nie martw się Kartridże Passo objęte są specjalnym programem drukuj bezpiecznie, zadzwoń na numer 0 801 200 300 lub wypełnij formularz kontaktowy a w szybkim czasie skontaktujemy się z tobą.
Wylany tusz wewnątrz urządzenia
(inne problemy z drukowaniem)
możliwe przyczyny
Stosowanie niedozwolonych nośników druku
możliwe rozwiązanie problemu
Zastosowanie nie przeznaczonych do druku atramentowego nośników druku takich jak folia, etykieta, lub papier, mogą doprowadzić do wielu różnorodnych komplikacji. Częstym przyczyną awarii jest zastosowanie folii, która nie jest przystosowana do techniki druku atramentowego. W takim przypadku przy przechodzeniu folii, przez prowadnice drukarki, tusz nie zasycha i rozlewa się we wnętrzu drukarki. W efekcie mamy do czynienia z poważnie zanieczyszczonym wnętrzem urządzenia, sprawiającym wrażenie „wylanego tuszu”. Takie objawy wymagają konserwacji serwisowej, która usunie resztki tuszu i uzdatni drukarkę do użytku. Pamiętaj by zawsze czytać preferencje stosowanego nośnika druku i stosować tylko takie, które są specjalnie przeznaczone do druku atramentowego.
Nieprawidłowy transport urządzenia
możliwe rozwiązanie problemu
Przy przenoszeniu urządzenia z miejsca na miejsce, może dojść do wylania tuszu do wnętrza drukarki. Pamiętaj by zawsze transportować urządzenie w położeniu poziomym (w położeniu pracy drukarki) i nie odłączać urządzenia przed zakończeniem jego pracy. W ten sposób unikniesz nie potrzebnych zanieczyszczeń i awarii swojej drukarki. Jeśli dojdzie do wylania tuszu, skorzystaj z pomocy naszego serwisu (zgłoszenie serwisowe drukarki) w celu konserwacji i czyszczenia drukarki.
Nieprawidłowa instalacja produktu
możliwe rozwiązanie problemu
Przed zainstalowaniem kartridża w urządzeniu, wymagane jest zdjęcie zabezpieczeń transportowych. Nieprawidłowe usunięcie zabezpieczeń (zbyt gwałtowne szarpnięcie, uszkodzenie tej części kartridża, pozostawienie resztek zabezpieczenia na kartridżu) może doprowadzić do nieprawidłowej pracy urządzenia. Taki kardriż zainstalowany w urządzeniu, może „wylać” lub uszkodzić drukarkę.
WAŻNE !Nigdy nie poddawaj swojego kartridża żadnym modyfikacjom czy przeróbkom. Ingerencja w nasz oryginalny kartridż przerywa gwarancję i często doprowadza do podobnych objawów.
Niesprawny kartridż atramentowy
możliwe rozwiązanie problemu
Nieprawidłowy transport, złe przechowywanie produktu, jest częstą przyczyną jegojego „wylania”. Pamietaj o prawidłowych warunkach przechowywania i transportu najlepiej w naszych oryginalnych opakowaniach. Jesli jednak wykluczysz wystąpienie uszkodzenia z takich przyczyn, nasz serwis po wykluczeniu ewidentnych uszkodzeń mechanicznych podejmuje się wymiany produktu na nowy.
Zmniejszona wydajność produktu
(inne problemy z drukowaniem)
możliwe przyczyny
Ustawienia drukowania
możliwe rozwiązanie problemu
Część drukarek atramentowych jest wyposażona w funkcję drukowania ekonomicznego.Taka funkcja w większości wypadków ma ograniczony wpływ na jakość drukowania i nie jest domyślnym parametrem ustawień drukarki. Jeśli zależy ci na wysokiej wydajności, włącz funkcję ekonomicznego druku w ustawieniach drukarki i ciesz się zwiększoną wydajnością naszego kartridża.
UWAGA !
Ilość stron możliwa do wydrukowania dla naszych głowic atramentowych, podawana jest zgodnie parametrami norm ISO. Testowy wydruk zgodny z tymi normami jest odzwierciedleniem około 5% zadrukowania kartki A4. Norma ma tylko formę porównawczą dla różnych marek tego samego produktu, w związku z tym drukowanie z innym procentem zadrukowania, może wykazać znaczące różnice w wydajności.Różnorodny cykl pracy
możliwe rozwiązanie problemu
Bardzo duży wpływ na ilość wydrukowanych kartek może mieć różnorodny cykl pracy danego urządzenia. Jeśli dla danego urządzenia wyślemy polecenie drukuj z jednorazowym zleceniem 200 kartek tego samego wydruku, możemy osiągnąć dużo lepsze rezultaty w ilości wydrukowanych stron, niż np. przy kilkudziesięciu zleceniach różnorodnych wydruków. Dzieje się tak, ze względu na zastosowaną technologię powielania obrazu oraz różnorodne pokrycie procentowe pojedynczej strony. Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”), zużywając na tą czynność drobną porcję tuszu.Kilkukrotne powtórzenie tego samego zlecenia druku w porównaniu z jednym zleceniem na kika kartek tego samego druku, zużyje znacznie więcej tuszu.Również zastosowanie innych nośników niż papier (folia, etykiety, papier o zwiększonej gramaturze) może zwiększyć zużycie twojego kartridża. Jeśli chcesz zachować parametry wydajności kartridża, staraj się drukować z zastosowaniem licznika kopii do wydrukowania, unikając wielu pojedynczych zleceń dla tego samego wydruku.
Wysokie pokrycie strony
możliwe rozwiązanie problemu
Stosując wydruki z wysokim pokryciem pojedynczej kartki, nie można liczyć na zachowanie parametrów wydajności kartidża. Testy na podstawie, których określono taki parametr (ISO) zostały wykonane z użyciem wydruku z ok. 5% pokryciem obrazu. Również sposób rozmieszczenia zaczernienia kartki oraz różnorodność graficzna może zakłócić ostateczny wynik ilości wydrukowanych stron. Pamiętaj, że każdy wydruk o zwiększonym polu zadruku może mieć znaczący wpływ na ostateczny wynik wydajności zakupionego kartridża.